Skoči na glavno vsebino

Projekti

Eko šola

V program EKO ŠOLE je naša šola vključena že 27 let. Ekošola je mednarodni program, ki spodbuja odgovorno ravnanje z našim planetom. Ker je naš planet edinstven, je ključno, da se zavedamo njegovega pomena in ga skrbno varujemo. Z različnimi podprojekti in dejavnostmi bomo v sklopu programa učence, zaposlene in starše usmerjali k odgovornemu življenju na Zemlji. Radi bi, da skrb za okolje in naravo postane del vsakdanjika, ki jo odražamo ne le v šoli, temveč tudi doma.

Rdeča nit letošnjega šolskega leta so PODNEBNE SPREMEMBE. V okviru programa Ekošola bomo izvedli različne aktivnosti, katerih cilj je širjenje okoljske ozaveščenosti. Načrtujemo naslednje dejavnosti oz. sodelovanje v podprojektih: Ne zavrzi oblek, ohrani planet, Odpadkom dajemo novo življenje, Podnebni detektivi, Podnebni tek, Hrana ni za tjavendan, LEAF – znanje o gozdovih, Ohranjanje biotske pestrosti in skrb za vodo, Šolska vrtilnica in Eko-paket.

Čistilne akcije v okolici šole in lokalni skupnosti, s poudarkom na pravilnem ločevanju odpadkov. Sodelovali bomo tudi v različnih eko natečajih, ki bodo krepili zavedanje o pomenu ohranjanja narave in zbiralnih akcijah: odpadni papir, baterije, tetrapaki, zamaški, kartuše in tonerji. Učenci bodo lahko poleg tega točke zbirali tudi z opravljenimi gibalnimi dejavnostmi (pohodi, plavanje, kolesarjenje, smučanje …).

Preberi več na spodnji povezavi.

EKOŠOLA

Planetu Zemlja prijazna šola

Enajsto leto smo vključeni v natečaj za pridobitev naziva Planetu Zemlja prijazna šola. Projekt sovpada z našima že utečenima projektoma (Eko šola in Zdrava šola), saj sodelujočim pomaga ohranjati naravno in kulturno dediščino Slovenije, razvija zdravo samopodobo ter spoštljiv odnos do okolja. Preko različnih dejavnosti, ki se izvajajo znotraj projekta, bomo usmerjali učence k temu, da odgovoren odnos do narave in sočloveka postane njihov način življenja.

Preplet (Zasavsko učno stičišče)

Vse zasavske osnovne in srednje šole bomo v šolskem letu 2024/2025 pričele sodelovati v nacionalnem projektu Preplet ZUS.

Vsebina projekta obsega 3 ločene poudarke: vpeljevanje novih modelov poučevanja, postavitev virtualnega spletišča in postavitev učnega stičišča, ki se bo nahajalo v Zagorju.

Splošni cilji projekta so:

  • dvig kakovosti izobraževanja v regiji,
  • dvig znanja in kompetenc učiteljev, učencev in dijakov regije,
  • dvig priložnosti za osebno in strokovno rast vseh deležnikov,
  • dvig konkurenčnosti mladih na trgu dela.

Sodelovanje z zunanjimi inštitucijami (Vrtci, ZRSŠ, Univerze, MVI, SOS šola …) in gospodarstvom v regiji.

Začetne aktivnosti projekta bodo namenjene strokovnim delavcev vseh sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo v okviru predavanj in delavnic razmišljali, navajali ideje, želje ter postavljali nove modele poučevanja in učenja. Ker je v času pripravljanja Letnega delovnega načrta za šolsko leto 2024/2025 projekt še v fazi priprave razpisa, natančnih aktivnosti do 31. avgusta 2025 (terminsko in količinsko) še ni mogoče določiti, določene bodo med šolskim letom.

Digitrajni učitelj

Naša šola se je v lanskem šolskem letu pridružila projektu Digitrajni učitelj, ki traja do junija 2026.  Digitrajni učitelj je inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v izobraževanju na področjih digitalne, trajnostne in finančne pismenosti ter vzpostavlja aktivne samoučeče se skupnosti. Cilj je doseči digitalno, trajnostno in finančno preobrazbo vzgoje in izobraževanja z usposabljanjem vsaj 20000 »digitrajnih« učiteljev. V tem šolskem letu bomo delo v okviru projekta nadaljevali glede na smernice svetovalca VIZ in našo digitalno strategijo. Redno se bomo udeleževali usposabljanj in aktivnosti za razvoj digitalnih kompetenc učencev vključevali v pouk.

Zdrava šola

V slovensko mrežo zdravih šol smo vključeni že trinajsto šolsko leto. Zdrave šole delujejo celostno, kar pomeni zdravje na vseh področjih za vse vključene, poti vplivanja pa se iščejo z različnimi možnostmi. Pomembni so tako vsebine zdravja v učnem načrtu, kontinuirano izobraževanja učiteljev, ponudba zdravju naklonjenih dejavnosti na šoli, dobra organizacija, pravila kot tudi kakovostna komunikacija med zaposlenimi, učenci, starši, sodelovanje z lokalno skupnostjo; torej je pomembno vse, kar lahko izboljšuje življenje na šoli. Ustvarjanje pozitivne šolske klime pomembno vpliva na oblikovanje vrednot pri posamezniku ter na njegove odločitve za vedenje. Obstaja močna povezava med odnosom do šole, učnim uspehom in vedenjem v zvezi z zdravjem.

V šolskem letu 2024/2025 ostaja rdeča nit projekta Zdrave šole: »LEPA BESEDA LEPE ODNOSE NAJDE«. Učence bomo skozi različne aktivnosti, delavnice in projekte osveščali in izobraževali o pomenu zdravega načina življenja, vlogi dobrega počutja nas samih ter ljudi, ki nas obdajajo.

Evropska solidarnostna enota

Naša šola ima pridobljen Znak kakovosti, kar pomeni, da smo akreditirana institucija za mobilnost prostovoljcev iz evropskih držav. V letošnjem letu načrtujemo obisk prostovoljca/prostovoljke za daljšo mobilnost, vsaj 6–7 mesecev. Prostovoljec se bo, v skladu s svojimi močnimi področji, željami, potrebami šole, vključeval v aktivnosti naše šole.

Kulturna šola

Naša šola ima naziv Kulturna šola, ki ga razpisuje javni sklad RS za kulturne dejavnosti. Namen tega naziva je krepitev kulturne vzgoje ter ustvarjalnosti mladih na različnih umetnostnih področjih. Naziv Kulturna šola smo prvič prejeli leta 2012. Po letu 2012 smo se dvakrat uspešno potegovali zanj, tako da imamo naziv Kulturna šola do leta 2025. Tudi letos se bomo skušali kulturno udejstvovati na čim več različnih kulturnih dejavnostih tako v šoli kot izven nje in v letu 2025 ponovno pristopili k razpisu za Kulturno šolo.

Teden pisanja z roko

Deseto leto zapored v organizaciji društva Radi pišemo z roko poteka Teden pisanja z roko. Namenjen je ozaveščanju o pomenu pisanja z roko namesto rabe tipkovnice, pobudniki pa v tem tednu še posebej spodbujajo pisanje z roko. Vsako leto se pobudi pridružimo tudi na naši šoli. 

Simbioza skupnost

Medgeneracijsko sodelovanje na različnih področjih je vodilo projekta Simbioza skupnost. Tudi v šolskem letu 2024/2025 se bomo priključili projektu, v sklopu katerega bomo spodbujali medgeneracijsko sodelovanje, prostovoljstvo in vseživljenjsko učenje. Učenci bodo z izdelki, nastopi in darili razveseljevali starejše. Sodelovali bomo tudi z Društvom kmečkih žena in deklet Trbovlje in jih vključili v dejavnosti 1. in 2. razredov. Zopet bomo organizirali Simbiozo giba in povabili babice in dedke k uram športa. V ta del projekta bomo vključili učence od 1. do 4. razreda OŠ in NIS ter njihove starše in stare starše. 

Naša mala knjižnica

Naša mala knjižnica (NMK) je zabaven in poučen mednarodni projekt, ki spodbuja branje in razvoj bralne pismenosti. Z mednarodnim izborom avtorjev knjig otroci spoznavajo tuje kulture in književnost. Sodelujoči pisatelji projekt soustvarjajo ter v njem aktivno sodelujejo pri pripravi nalog za Ustvarjalnike, ki jih med letom izpolnjujejo učenci. NMK tako močno popestri ure KIZ v šolski knjižnici, saj je projekt zasnovan z namenom, da spodbuja branje in otrokovo kreativnost. Z učenci 4. in 5. razreda smo se usmerjali v njihovo samostojno, dodatno delo in usvajanje digitalnih kompetenc (za vrstnike pripravijo Power point predstavitev in izvedejo govorni nastop) – branje je seveda nujno, hkrati pa posredno – nezavedno. Izvajanje NMK (pretekle knjige in Ustvarjalnike) bom tudi letos promovirala kot dodatne dejavnosti v 2. razredu in v oddelkih NIS, kjer so jih prilagojeno uporabljali. V projektu tako sodeluje več kot 10 učiteljic in več kot 100 učencev.

Razvoj učiteljevega potenciala - dvig učenčevega (Erasmus+)

V lanskem šolskem letu 2022/2023 smo na naši šoli začeli izvajati aktivnosti v sklopu projekta Erasmus+  Razvoj učiteljevega potenciala – dvig učenčevega. Projekt traja 18 mesecev, glavna aktivnost znotraj le tega pa je bilo sledenje na delovnem mestu v šolah Nemčiji ter Španiji. Sodelovali smo s šolama IGS Stade v Nemčiji ter IES RINCON na Kanarskih otokih v Španiiji. Mobilnosti se je udeležilo 5 strokovnih delavk.

Cilji projekta so:

  • Spoznavanje in implementacija novih metod dela in poučevanja
  • Inkluzija ranljivih skupin učencev
  • Izboljšanje odnosov znotraj posameznih razredov in kolektiva

 

Na t.i. job shadowing smo spoznali dva nova šolska sistema, kjer se uporabljajo raznovrstne prakse poučevanja in pristopa k vzgoji in izobraževanju – nekatere nakazujejo na raznolikosti sistemov in vrednost, spet drugi nakazujejo na podobnost principov. Naučili smo se res veliko – zase, za naše učence, za našo šolo in za naše širše okolje.

V lanskem letu smo tudi na domačih tleh preizkusili nekaj novosti.

Med drugim so učenci s pomočjo učiteljic »vodili razredno uro«. Učenci so ob podpori učiteljic pripravili teme, strukturo, razredno uro izvedli in o le tej spisali zapisnik. Učenci so tako urili veščine organizacije, nastopanja in vodenja skupine, hkrati pa so skrbeli za povezovanje razreda ter prevzemanje odgovornosti za razredno skupnost. Vrednote naše šole v praksi! Ne le govorimo, vrednote živimo.

V Španiji smo zaznali vrednote skozi mentorstva in povezovanja učencev različnih starosti. Tako smo tudi mi v lanskem šolskem letu urili vrednote pripadnosti, medsebojnih odnosov, empatije, srčnosti,  skozi medvrstniško povezovanje skozi izbrano temo ob dnevu šole. Tam so med drugim nastale tudi zapestnice prijateljstva med različnimi generacijami učencev! Tončki so se izkazali in pokazali kako velika srčeca imajo!

 

V letošnjem šolskem letu prav tako načrtujemo nove aktivnosti, ki so nastale po navdihu naučenega in na novo spoznanega. Spremljajte našo spletno stran in Facebook za novosti in novice.

Kindness is our superpower! (Erasmus+)

V preteklem šolskem letu smo bili uspešni na razpisu Erasmus+ projektov – sodelovalna partnerstva KA2 v skupni vrednosti 60.000,00 €. Projekt smo poimenovali Kindness is our superpower. Pri njem sodelujemo še z lokalnim zavodom Aspira ter partnerjem YOMN iz Španije. Aktivnosti so pričele potekati že v preteklem šolskem letu, to šolsko leto pa bomo nadaljevali s treningom strokovnih delavcev v Španiji, pripravo interaktivnega priročnika ter, predvidoma avgusta 2025, s konferenco za zasavsko strokovno javnost. S projektom naslavljamo trende v zadnjih letih, kot so porast individualizma,  medvrstniškega nasilja in hiter razvoj na vseh področjih. Učencem in učiteljem bomo ponudili trajnostno metodologijo za pouk, ki sloni na gestalt terapiji in spodbuja tako pripadnost skupnosti, pozitivne odnose ter opolnomoči tako posameznike kot skupine. Od projekta bodo imeli koristi tako učitelji kot učenci, hkrati pa je zastavljen s ciljem, da bodo rezultati in priročnik dostopni širši javnosti.

 

 

 

 

 

Tradicionalni slovenski zajtrk

Letos bomo prvič obeleževali teden slovenske hrane, in sicer od 11. do 17. novembra. Projekt Tradicionalni slovenski zajtrk bomo izvajali v petek, 15. novembra 2024. Letošnja osrednja tema je zajtrk kot celota. Izpostavljalo se bo torej vseh pet sestavin Tradicionalnega slovenskega zajtrka (kruh, maslo, med, mleko in jabolko ali drugo slovensko sadje). Letošnji slogan se glasi »Tradicionalni slovenski zajtrk – moj naj zajtrk!« in kot vsako leto se bomo tudi letos aktivno vključili v ta vseslovenski projekt, ki podpira zdravo prehranjevanje in slovensko tradicijo.

Šolar na smuči

Šolar na smuči je slovenski projekt smučarskega ozaveščanja šolskih otrok. Akcija je nastala s ciljem popularizacije smučanja med otroki, saj ponuja enkratno priložnost brezplačnega, vodenega smučarskega dneva na snegu. Namenjena je četrtošolcem in se bo izvajala v okviru športnega dne. Njen cilj je, da se vsi učenci soočijo s samostojnim uporabljanjem žičničarskih smučarskih naprav in osvojijo osnovne oblike smučanja.

Code Week

Tudi tem šolskem letu se bo naša šola priključila Evropskemu tednu programiranja – Code Week. Cilj projekta je približati programersko in digitalno pismenost vsem na zabaven in vključujoč način. Večina delavnic se bo izvedla v tednu programiranja v oktobru, dejavnosti pa se lahko izvajajo celo šolsko leto.

Girls do code

V letošnjem šolskem letu se bomo že tretjič priključili projektu Girls do Code. Cilj je povečati zanimanje deklet za tehnologijo in druge STEM poklice, dvigniti nivo digitalne pismenosti med njimi, zmanjšati razlike med spoloma na delovnih mestih v IKT sektorju in ovreči predsodke o ženskah na STEM področju.  Dekleta bodo pridobila osnovna znanja programskih konceptov in varnosti na spletu

Turizmu pomaga lastna glava

Projekt Turizmu pomaga lastna glava je celovit sistem organiziranega delovanja osnovnošolske mladine v turizmu. Vsebina projekta je vezana na raziskovanje turizma v domačem kraju, ugotavljanju možnosti za hitrejši razvoj in oblikovanje take ponudbe, ki bo vzpodbudila podjetništvo in trženje naravnih danosti ter tudi ostale ponudbe v vseh možnih oblikah. Poteka vse leto. Učenci pripravijo raziskovalno nalogo, promocijski spot in predstavijo svoj turistični produkt na turistični tržnici. Tema letošnjega festivala je TRADICIJA V TRENDU.

eTwinning

eTwinning je evropska spletna platforma, namenjena povezovanju učiteljev, učencev in šol v različne projekte za mednarodno sodelovanje in izmenjavo izkušenj. Učiteljem omogoča izmenjavo idej, virov in najboljših praks, medtem ko učencem nudi priložnost za učenje v multikulturnem okolju in razvijanje digitalnih ter jezikovnih veščin.

Naš klik

Pozitivne izkušnje večletne organizacije medvrstniških izmenjav in sodelovanja z različnimi osnovnimi šolami širom Slovenije so spodbudile Marjano Eberlinc in Uršo Bajda k zasnovi nacionalnega projekta, ki sta ga poimenovali NAŠ KLIK. Glavni namen projekta je povezovanje šol (učencev in učiteljev) v Sloveniji in spoznavanje lokalnih značilnosti slovenskih krajev (geografskih, zgodovinskih, etnoloških … ). K sodelovanju povabimo predvsem nadarjene učence 3. VIO. Tudi letos si bomo izbrali partnersko šolo, s katero bomo izvedli ta navdihujoč projekt.

MEPI

Mednarodno priznanje za mlade – MEPI je svetovno vodilni program, ki je netekmovalen, edinstven in spodbuden za mlade. Naša šola bo v MEPI vključena peto šolsko leto in je namenjen učencem 9. razredov. Učenci si bodo oblikovali svoj program aktivnosti, ki zajema področje športa, veščine in prostovoljstva. Zastavijo si osebne izzive ter jih uspešno premagajo, tudi ob pomoči področnih inštruktorjev in mentorjev. Za dosežke prejmejo priznanje mednarodne veljave. Več podrobnosti na povezavi: www.mepi.si.

Teden umetnosti

Nosilec projekta je ZRSŠ v sodelovanju s partnerji Slovensko nacionalno komisijo za UNESCO, MIZŠ in MK. V okviru Unescovega svetovnega tedna umetnosti (Arts Education Week) se v slovenskih vrtcih ter osnovnih in srednjih šolah zvrstijo številni dogodki, povezani z različnimi umetniškimi zvrstmi. Izbor termina je podan naknadno, bo pa to peti Teden umetnosti v šoli in vrtcu, katerega poslanstvo je prav spodbujanje ustvarjalnosti, sodelovanja in povezovanja, empatije, trajnosti in proaktivnosti. Projekt ponuja mladim priložnost, da se odzovejo na aktualna družbena vprašanja ter jih nagovarja v duhu dialoga in aktivnega iskanja rešitev na izzive sodobnega časa. Ob zaključku ZRSŠ izda zbornik prispevkov vseh vrtcev in šol in doslej je bila naša šola v vseh.

Evropski dan jezikov

Evropski dan jezikov skuša poudariti pomen jezikov, njihove raznolikosti in to, da je učenje jezikov lahko tudi zabavno. Vsako leto se 26. septembra po Evropi odvijajo različni dogodki. Na naši šoli ta pomemben dan že vrsto let obeležimo z različnimi delavnicami. Izvajalke delavnic so Petra Petelin, Klavdija Gal in Erika Gajser Bizjak.

You've got a friend in Reading club

Učenci 6. in 7. razredov se bodo lahko pridružili projektu You’ve got a friend in me. Mentorica projekta je Erika Gajser Bizjak.

Učenci 8. in 9. razredov, ki radi sežejo po dobri knjigi in si želijo poglobiti znanje angleškega jezika, pa bodo vključeni v bralni klub. Mentorici bralnega kluba sta Petra Petelin in Erika Gajser Bizjak.

Varno, spodbudno in vključujoče okolje

Projekt Varno, spodbudno in vključujoče okolje je razredni projekt, ki bo potekal od 1. 10. 2024 do 31. 10. 2025 in se osredotoča na spodbujanje sodelovalnega, varnega in spodbudnega šolskega okolja. Glavni cilj projekta je preko različnih aktivnosti krepiti čustveno in socialno zrelost otrok, razvijati njihove veščine preprečevanja konfliktov ter spodbujati pozitivno samopodobo. Projekt vključuje dejavnosti za izboljšanje razredne klime, preprečevanje medvrstniškega in spletnega nasilja ter krepitev prosocialnega vedenja in solidarnosti. Vključene bodo tudi sodelovalne igre, ki bodo učencem pomagale pri učenju sodelovanja in reševanja problemov. Projekt bo potekal v 4. a in 5. b oddelku ter se bo izvajal znotraj pouka in na urah oddelčne skupnosti.

Nacionalni mesec skupnega branja

  1. nacionalni mesec skupnega branja (NMSB24) pričnemo na dan zlatih knjig, 17. septembra, ob izvajanju projekta Rastem s knjigo in obdaritvijo prvošolcev s slikanico, ki jo že tradicionalno zagotavlja Društvo Bralna značka Slovenije. Nacionalni mesec skupnega branja tradicionalno spremlja javna medijska in plakatno komunikacijska akcija Beremo skupaj. Ob Mednarodnem dnevu starejših, ki ga obeležujmo 1. oktobra, bo tudi letos potekala vseslovenska akcija Pokloni čas, polepšaj dan (medgeneracijsko branje), ki jo spodbuja tudi projekt Zdrava šola.

Teden vseživljenjskega učenja

Teden vseživljenjskega učenja (TVU) so promocijska kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Projekt usklajuje Andragoški center Slovenije (ACS), v lokalnem okolju pa Zasavska ljudska univerza, s katero že vrsto let uspešno sodelujemo. S TVU opozarjamo na vseprisotnost pa tudi pomembnost učenja – v vseh življenjskih obdobjih. Projekt soustvarjamo, bodisi v vlogi izvajalcev prireditev bodisi kot udeleženci in prispevamo k udejanjanju slogana Slovenija, učeča se dežela.

10. zasavski festival mladinskega pesnjenja

Deseto leto zapored bomo povabili vse zasavske osnovne in srednje šole k sodelovanju na zasavskem festivalu mladinskega pesnjenja – natečaju, ki je namenjen mladim pesnicam in pesnikom. Vsako leto izdamo vse prispele pesmi objavimo v publikaciji – izdamo v monografiji, ki je javno dostopna na spletni povezavi. Namen festivala je spodbujanje literarne ustvarjalnosti mladih, ki imajo radi besede, se z njimi radi poigrajo v pesmih in si jih želijo deliti z nami. Vsako leto pripravimo tudi zaključni dogodek z ustvarjalnim gostom in podelitvijo priznanj izbranim pesnicam in pesnikom.

Izmenjava knjižnih kazalk (Bookmark Exchange 2024)

Mednarodno združenje šolskih knjižničarjev (IASL – International Association of School Librarianship) tudi letos vabi k praznovanju in promociji šolskih knjižnic s praznovanjem meseca šolskih knjižnic. V slovenskem prostoru ga tradicionalno koordinira Sekcija za šolske knjižnice pri ZBDS. Letošnji slogan se glasi: Šolske knjižnice povezujejo skupnost. V okviru praznovanja potekajo mednarodne in nacionalne izmenjave knjižnih kazalk med šolami. Letos bo potekala že 8. nacionalna izmenjava knjižnih kazalk, ki jo za slovenski prostor koordinira Urša Bajda. K mednarodni izmenjavi knjižnih kazalk na naši šoli se bo letos priključila

Mojstri digitalne prihodnosti

Debatni projekt bo tudi letos potekal pod pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije Nataše Pirc Musar in guvernerja Banke Slovenije Boštjana Vasleta. Z aktivnostmi bomo začeli 20. in 21. septembra 2024 z izvedbo debatnega seminarja za profesorje mentorje v Banki Slovenije in delavnicami za debaterje. 4. oktobra 2024 se bodo učenci v projektu udeležili dneva odprtih vrat Banke Slovenije. V sredini decembra bomo izvedli debatno delavnico na šoli. Projekt se bo zaključil z izbornim turnirjem (februarja) in z velikim debatnim finalom 16. maja 2025. Zmagovalci debatnega projekta bodo letos za nagrado odpotovali na dvodnevni izlet na Dunaj. Vse finaliste pa bo po koncu debatnega projekta v Predsedniški palači sprejela predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar.

Vodni agenti Zasavja

Vodni agenti Zasavja so triletni projekt, ki se bo to šolsko leto izvajal že 3. leto. Izvajajo ga učiteljice in učenci 3. in 4. razredov. Glavni cilj je zmanjševanje porabe vode. Učence navajamo na racionalno rabo vode, spodbujanje k zmanjšanju porabe vode, prenosu osveščenosti v domače okolje in zagotavljanju osnovne higiene. V 3. in 4. r. so bili že pred 3 leti nameščeni merilniki. Učenci so z njimi seznanjeni, skupaj spremljamo tedenski pregled porabe vode ter spodbujanje k zmanjšanju porabe vode. Učitelji glede na izbrano obdobje (npr. enkrat tedensko) vnašamo podatke v preglednico.

Tekmovanja

  • Ni tekmovanj

React EU IKT za VIZ

Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju.

SIO 2020

Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju.

Turizmu pomaga lastna glava - raziskovalna naloga

Dostopnost